-Ohiko
ikasgelak ikasgela digitalak bilakatzea.
-Irakasleak
IKT-dun gaitasunetan trebatzea.
-Ikasgeletako
metodologia aldaketari laguntzea.
-Eten
digitala murriztea
-Lan
dinamikoa, parte-hartzailea, beste ikastetxeekin lankidetzan eta
sarean sustatzea.
-HEZIKETA
KALITATEA HOBETZEA.
TPACK:
EZAGUTZA TEKNOLOGIKO, PEDAGOGIKO ETA DIZIPLINARRA.
Irakasleak
3 diziplinak menderatu behar ditu, eta 3 diziplina horiek
elkarreraginean erabili bere egunerokoan.
IKT
BALIABIDEAK
Irakasleek
eskura dituzten IKT baliabideak ondorengoak dira:
-Baliabide
tradizionalak
(liburuak)testu
prozesatzaileak, kalkulu orriak, bilatzaileak, web orrialdeak…
-Ikasketa
ingurune birtualak
(moodle,
ekasi, ODE hezkuntza objektu digitalak, sekuentzia didaktikoak eginak
edo norberak eginak, e-learning…)
-Multimedia
materiala
(CD-ROM,
DVD, baita testu prozesatzaileak, kalkulu orriak…)
-Internet-eko
lekuak
(web
orrialdeak, bilatzaileak…)
-Ingurune
hurbila eta eguneroko esperientziak.
PRESTAKUNTZA
2.0
Irakasle
nahiz ikasleei IKT-ei dagokien prestakuntza maila bat eskatzen zaie.
Prestakuntza edo formazio hau Hezkuntzaren maila desberdinetan zehar
osatzen joango da.
Lehen
Hezkuntzako 5. mailako tutoreek eta gela horietan sartzen diren
Ingeles eta Pedagogia Terapeutikoko irakasle guztiek prestakuntza
jasoko dute eskualdeka. Hiru mailatako prestakuntza planteatu da:
oinarrizkoa, ertaina eta aurreratua. Horrela, prestatuko diren
irakasle guztiek IKT gaietan duten trebetasun-mailara egokituko da.
Irakasleak prestatzeko, gai teknikoak ez ezik alderdi metodologikoak
ere oso kontuan hartu dira.
1-Oinarrizko
maila: IKT kapsula/taillerak (ordenagailu eta oinarrizko programa
irekiak/web 2.0), edukiak hezkuntza objektu digitalen bitartez
landuko dituzte (ODEs), curriculumarekin loturiko ikaste objektuak
(OAs) erabiliz.
2-Erdiko
maila: IKT tailer kurrikularren erabilera, Tpack sekuentzia
didaktikoen bidezko formazioa, IKT ariketen erabilera, elkarlanean
aritzeko proiektuak…
3-Maila
aurreratua: e-learning plataformen erabilera eta hauen inguruko
Tpack sekuentzia didaktikoen erabilera…
FORMAZIOA
+ METODOLOGIA + IKT EDUKIAK
+
AZPIEGITURA
TEKNOLOGIKOA
+
IKT
KONPETENTZIAK
+
IKASLEAREN
GERTUKO INGURUNEAN ETA BERE ESPERIENTZIA ERREALA
+
BALIABIDE
ETA MATERIAL ANALOGIKO ETA DIGITALA
=
ESKOLA
2.0 PLANA
IRAKASLEEN
ETA IKASLEEN GAITASUN MAPA
Dagoeneko
IKT-ek gero eta gehiago eraldatzen dituzte eremu guztiak, ondorioz,
lan egiteko, ongi pasatzeko eta hezteko moduak behin eta berriz
aztertu beharrean gaude.
Eskola,
erakundea den aldetik, teknologia hauek txertatzeko eremu egokia da.
Tresna egokiak izan baitaitezke haur eta gazteak hezteko eta behar
diren aldaketekin bat egiteko.
Honenbestez,
IKTak hezkuntzan txertatzeak dakarren erronkari aurre egiteko,
irakasle nahiz ikasleek gaitasun multzo bat eskuratu behar dute.
IRAKASLEEN
GAITASUN MAPA
Hiru
ardatz nagusi bereiz daitezke:
- Lanbide arloko garapena eta kudeaketa: irakasle lanari loturik irakasleak egin behar duen kudeaketari dagokionez irakasleak izan behar dituen gaitasunak biltzen ditu.
Inprimakiak
eta kalifikazioak aurkeztu, laguntza materialak sortu, irakaslearen
lanbide hazkuntzari dagozkion alderdiak, IKTetan izan dezakeen
laguntza, kide eta adituekin harremanak (bere diziplinako
berrikuntzak eskuratuz, lineako ikastaroak eginez…)
- Didaktika, pedagogia eta curriculuma: irakasleak ikasgelan edo kanpoan egiten duen lanari dagozkion gaitasunak biltzen ditu.
Bere
diziplinarako espezifikoak diren ikaskuntza-esperientzien diseinua
eta ebaluazioa…
- Herritartasun digitala: ikasleak herritar digital arduratsu eta konprometitu gisa prestatzeko irakasleek izan behar dituzten gaitasunak hartzen ditu. IKT baliabideen erabileraren errespetu etikoarekin eta legea errespetatzearekin zerikusia duen oro (jokabideen eredu izateko irakasleak izan behar duen portaera). Software lizentziamendua, ziberjazarpena, jabetasun intelektuala, iturrien aipamena…
IKASLEEN
GAITASUN MAPA
Ikasleen
gaitasun mapa ere, 3 ardatz nagusietan egituratzen da.
- Trebetasun teknologikoa: teknologia ulertzeari eta erabiltzeari loturik dago.
IKT
baliabideak eraginkortasunez eta modu emankorrean aukeratu eta
erabiltzea, egoera eta arazo desberdinetara egokitzea, uneko
ezagupena teknologia berriak ikasteko transferitzea…
- Bizitza osorako ikaskuntza: jarrera ireki eta ikertzailea hartzen du.
Ikasleak
bere aukeretan konfiantza izan behar du, bere indarrak eta ahuleziak
garbi ditu, pertsona bakoitzetik eta egoera bakoitzean ikasteko
aukeraz jabetuta dago, pertsona edozein adinetakoa eta
testuingurutakoa izanik erek.
- Herritartasun digitala: jarrera kritikoa eta gogoetatsua izateaEskura dagoen informazioa baloratu, egiaztatu eta jokabide-arauak errespetatzea informazioaren erabilera eta euskarri ezberdinetan etorritako iturriena arautzeko.
Hiru
ardatz hauek azpikategorietan banatuta daude eta IKT
gaitasun orokorrak
osatzen
dituzte. Gaitasun orokor horiek berdinak dira hezkuntza maila
guztietan. Hala ere, ikasleen gaitasun
espezifikoak biltzen
dituen gaitasun mapa bat ezarri da, lau hezkuntza mailatan banatzen
dena eta zehatzagoa dena.
No hay comentarios:
Publicar un comentario